header
متن مورد نظر

افطار را با آب شروع کنیم یا چای؟

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

افطار را با آب شروع کنیم یا چای؟

در وعده‌ افطاری ما می‌خواهیم پس از ساعات طولانی نخوردن و نیاشامیدن در فصل گرم تابستان شروع به مصرف موادغذایی و نوشیدنی‌ها بکنیم. در این صورت باید اولویت‌بندی کنیم و ببینیم در این حالت چه چیزی موردنیاز بدن ماست. البته آنچه که در وهله اول به نظر می‌آید آب است اما باید به این نکته اشاره کنیم که نوشیدن مقدار زیاد آب در وعده‌های افطار به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود به دلیل این‌که شیره‌های گوارش بدن رقیق شده و به دنبال آن دچار سوء‌هاضمه می‌شویم. توصیه می‌کنیم تا افطار را با یک نوشیدنی با قند ساده شروع کنید چون زودتر هضم می‌شود و قندخون را نیز افزایش می‌دهد و از این طریق می‌توانیم انرژی موردنیازمان را تامین کنیم.

خرما و کشمش هم گزینه‌های مناسبی برای وعده افطار هستند. برای رفع عطش می‌توانیم از آب ولرم، چای یا شیرگرم استفاده کنیم، خوردن این مایعات باعث آمادگی دستگاه گوارش پس از یک استراحت طولانی و شروع فعالیت مجدد می‌شود و به رفع کم‌آبی بدن نیز کمک می‌کند. سوپ و آش در وعده افطار از غذاهای توصیه شده هستند این غذاها علاوه بر این‌که می‌تواند کالری موردنیاز بدن را تامین کند، کمبود مقداری از آب بدن را نیز تامین می‌کند.

===============================

حراج ویژه سال ۱۳۹۵ را از دست ندهید

ارسال نظر