header
متن مورد نظر

راه های رفع یبوست در ماه رمضان ۹۵

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

راه های رفع یبوست در ماه رمضان 95

روزه داران عزیز باید بدانید یبوست از علایم روزه داری نیست و رفتارهای نامناسب غذایی و بی تحرکی در ماه رمضان موجب بروز آن میشود. در این چگونه قصد داریم شما را با راهکارهای رفع یبوست آشنا کنیم.

۱- سحری بخورید

اگر نمی توانید یک وعده غذای کامل را پیش از سحر میل کنید، توصیه می شود دست کم صبحانه سبکی بخورید؛ و هنگام سحری چای پررنگ ننوشید. زیرا چای مقدار ادرار را زیاد می کند و در طول روز شما دچار کمبود آب می شوید.

۲- بعد از ظهر چرت کوتاهی داشته باشید

در این هنگام هوا بسیار گرم است و امکان خوردن و آشامیدن برای تان وجود ندارد؛ پس بهتر است استراحت کنید.

۳- به آرامی افطار را باز کنید

افطار را با نوشیدن یک استکان آب داغ و مقداری خرما شروع کنید و سریع غذا نخورید.

۴- مصرف کم آب در فاصله وعده سحری و افطار می ‌تواند باعث یبوست شود

دقت کنید که روزانه دو لیتر مایعات (یعنی هشت لیوان) بنوشید. آب، آب میوه تازه و شیر توصیه می شود.

از نوشیدن نوشابه های گاز دار خودداری کنید.

۵- میوه تازه بخورید

سبزیجات تازه و پخته و سالاد و روغن زیتون بخورید. کاهش استفاده از مواد غذایی فیبردار مانند انواع سبزی ها، میوه ها‌، حبوبات و غلات سبوس‌ دار می ‌تواند باعث یبوست شود و نداشتن تحرک بدنی در زمان روزه داری نیز یکی از دلایل بروز یبوست در ماه رمضان است.

۶- در خوردن زولبیا و بامیه افراط نکنید

غذاهای سرخ کرده، چرب و خیلی شیرین باعث یبوست می شوند.

۷- انجیر خشک و آلو را دو ساعت در آب خیسانده و میل کنید؛ همچنین خورش هایی مثل خورش آلو که ملین هستند، بخورید.

===============================

حراج ویژه سال ۱۳۹۵ را از دست ندهید

ارسال نظر