header
متن مورد نظر

آموزش پودینگ هندی برای سحری و افطاری ۹۵

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

آموزش پودینگ هندی

این پودینگ خوشمزه خیلی شبیه به شیر برنج درست میشه با این تفاوت که یه مقدار ادویه و مغزیجات داره که همین مواد اضافه شده بهش، کلی طعم و عطرش رو عوض می کنن. این پودینگ برای سحری و افطاری، هر دو ایده آله.

شیر برنجی با طعم خاص بادام برای صبحانه، آغاز روزی پر از فعالیت و انرژی را برایتان رقم می‮زند. طعم طبیعی و بسیار خوشمزه آن را از دست ندهید.

مناسب برای :۲ نفر

زمان آماده سازی : حداکثر ۳۰ دقیقه

شیر برنج هندی، در اصل Palada Pradhaman صبحانه‎ای خوشمزه و مقوی است که میزان شیر آن را می‎نوان بسته به نیازمان افزایش دهیم و سرد یا گرم میل کنیم.

شیری که برای این پودینگ استفاده می‌کنید بسته به ذائقه می‌تواند کم‌چرب یا پرچرب باشد. اضافه‌کردن شکر به ترکیب اختیاری است. بعضی افراد دوست دارند شیربرنج را بدون شکر درست کرده سپس با عسل و یا مرباهای مورد علاقه‌شان نوش جان کنند.

مواد لازم: 

شیر ۲ پیمانه
برنج ½ پیمانه
شکر ½ پیمانه
بادام هندی ۲ قاشق سوپ‎خوری
کره آب شده ۱ قاشق غذاخوری
کشمش ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل کمی

طرز تهیه:

کره آب شده را در تابه ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‎دهیم، بادام هندی خردشده را  اضافه کرده و سرخ می‌کنیم تا عسلی رنگ شود سپس کشمش (اگر کشمش دوست ندارید می‎توانید اضافه نکنید) را اضافه کرده و یک دقیقه تفت می‌دهیم. (توجه داشته باشید که کشمش را زیاد تفت ندهید چون زود می‌سوزد).

مواد را از تابه خارج کرده، برنج رادر همان تابه قبلی  ریخته، سرخ می‎کنیم تا طلایی رنگ شود و بعد شیر را به آن اضافه می‌کنیم.

هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد حرارت را ملایم کرده مدام هم می‎زنیم تا جایی که برنج نرم شده، مقدار شیر نصف شود و ترکیب غلیظ و پودینگی داشته باشیم.

در این مرحله شکر را همراه با پودر هل ترکیب می‎کنیم و حرارت می‎دهیم شعله را برای ۳ تا ۵ دقیقه کم می‎کنیم تا قوام پیدا کرده و نیمه غلیظ شود، سپس شعله را خاموش می‎کنیم.

در انتها با بادام هندی و کشمش تزیین می‎کنیم، سرد یا گرم سرو کنیم.

===============================

حراج ویژه سال ۱۳۹۵ را از دست ندهید

ارسال نظر